Z NIE ZWYKŁĄ DOKŁADNOŚCIĄ

Ponieważ nie było w średnio­wiecznym tkactwie wyraźnego podziału na tkaniny wyłącznie dekoracyjne i tylko przeznaczone na ubiory, liczne przykłady tych samych motywów spotkać można zarówno na ubiorach, jak i w tłach obrazów religijnych lub zapieckach tronów Madonny. U wszystkich niemal malarzy włoskich i fla­mandzkich występują tkaniny o bujnym ornamencie roślinnym. Wenecjanin Carlo Crivelh z nie zwykłą dokładnością i realizmem, zarówno w tłach, jak i w ubiorach swych obrazów religijnych, przedstawia! współczesne tkaniny wszystkich włoskich ośrodków tkackich, które w tym okresie nie miały w swej produkcji wyraźnych odrębnych właściwości stylu i techniki. Największy i jedyny dla Europy kantor sprzedaży tkanin włoskich ze wszystkich ognisk tkactwa włoskiego był w głównym rynku zbytu tkanin jedwabnych — w Bruges. Malarze flamandzcy w XV w.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Fajnie, że weszłaś na mojego bloga, mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj publikuje! Moda to moja pasja. Od dziecka lubiłam się przebierać w ubrania mamy, teraz bardzo dbam o swój styl, bo to część mojej osobowości. Jeśli też interesujesz się modą, to zaprasza do dyskusji w komentarzach. 🙂 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)