PRODUKCJA TKANIN

Częsty był rów­nież sieciowy podział tkaniny, składający się z za­ostrzonych owali wypełnionych motywem lotosu. Te schematy kompozycji ornamentu, przyjęte w tkactwie perskim, miały również wpływ i na kompozycję mo­tywów dekoracyjnych w tkaninach włoskich. Rysownicy włoscy, przyjmując układ i motywy chińskie, szybko zaczęli się oddalać od tych wzorów.Wprowadzali na miejsce chińskich ptaków i zwierząt jelenie, psy, leopardy, łabędzie, żurawie, sokoły.W adamaszkach i brokatach włoskich XIV w. stoso­wano zarówno schemat owali zaostrzonych, jak i nie­symetryczne układy o skośnym, falistym rytmie motywów roślinnych .Produkcja tkanin w XIV w. była z powodu technicznych trudności bar­dzo kosztowna; były to tkaniny barw­ne, przetykane złotem (brokaty), lub adamaszki, które dostępne były dla bogatych odbiorców, jednakże, zwłasz­cza we Włoszech, używane były dość często na ubiory kobiece.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Cześć! Fajnie, że weszłaś na mojego bloga, mam nadzieję, że spodobają Ci się treści jakie tutaj publikuje! Moda to moja pasja. Od dziecka lubiłam się przebierać w ubrania mamy, teraz bardzo dbam o swój styl, bo to część mojej osobowości. Jeśli też interesujesz się modą, to zaprasza do dyskusji w komentarzach. 🙂 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)